Thursday, March 6, 2014

Online Entrepreneur pilihan terbaik

Berniaga sudah menjadi satu trend sekarang. 

Kalau kita compare sekarang dan 10 tahun dulu, memang ternyata jumlah peniaga jauh lebih ramai sekarang berbanding dulu. And it is really a good news. Itu maknanya kita sekarang sudah lebih terbuka dalam menerima konsep berniaga sebagai salah satu mata pencarian pendapatan yang utama. Macam macam produk dan servis yang diniagakan. 

Tapi, bila dah ramai yang berniaga, ada challenges yang kita kena hadapi juga. Mesti pandai cari peluang supaya perniagaan kita sustain dan terus berkembang. Tak nak lah jadi macam cendawan tumbuh selepas hujan. Jangka hayat pendek sangat. Tak berbaloi masa, tenaga, wang ringgit yang dilaburkan masa nak mulakan bisnes tu.

Ada pelbagai jenis perniagaan yang boleh kita jalankan. Antaranya ialah perniagaan cara konventional, multilevelmarketing, perniagaan ber premis(kedai), perniagaan melalui social media dan online, berniaga  produk, berniaga servis atau perkhidmatan, dan sebagainya. Apa pilihan bisnes yang kita mahu bergantung pada minat dan mungkin juga bakat yang kita ada. 

Buat lah pilihan yang tepat dan berbaloi, selaras dengan situasi zaman kita sekarang ni. Cost of living yang semakin meningkat, setiap pergerakan perlukan duit, keadaan traffic jam di jalan raya yang tak berkesudahan. Based on these situations, the best option is to become an Online Entrepreneur!  

Kenapa Online Entrepreneur terbaik?


1) Tidak berisiko tinggi.
Modal setup yang rendah. Tak perlu startup cost yang besar untuk kedai dan peralatan. Cuma perlu ada komputer atau smartphone dan Internet. 

2) Bekerja untuk diri sendiri.
You are your own boss.
Tak payah report duty, punch card, kena jeling kalau terlebih masa lunch atau kalau balik pukul 5pm(consider balik awal tu)..

3) Dapat 'Passive Income'.
Passive income is an income received on a regular basis, with little effort required to maintain it.
Bisnes secara online rata rata melibatkan Passive Income. Work effortlessly at the comfort of your home, and receive income which the amount can be a lot more than your fixed monthly salary! Nak kan?

4) Tiada masa yang membosankan. 
No Monday blues :)
You plan and organise your own activities and schedules according to your own preferred time.

5) Dapat bekerja walaupun dalam pakaian rumah atau baju tidur.
:D

6) Elak dari situasi 'Morning Rush'.

Terpaksa meredah traffic jam semasa peak hours.

Nak breakfast pun sambil rushing, tak dapat nak duduk dengan tenang.
Berebut siapa dulu nak masuk bilik air ? hehe..

7) More time to practice your cooking skill.
Boleh lebih kerap masak di rumah. Home cooked food is always the best. 
Healthier, less cost, promote family bonding..

8) Dapat luaskan network dan tambah kawan. 
Lebih senang nak approach orang dan berkenalan melalui social media online, daripada face to face nak tegur orang yang kita tak kenal kan..

9) You get to choose to do what you love. 
Ada banyak sangat pilihan untuk bisnes. Just choose which one you like. Even better if you have the right skill, you can accelerate your business expansion!

10) Learn new things and lessons everyday..

Social media dan internet sentiasa berevolusi dan sangat dinamik, jadi perlu pastikan kita keep up dan up-to-date dan belajar perkara yang relevant, new tactics and techniques to ensure our business sustainability. Continue to challenge ourselves to the next level. Learning is a continuous process, irregardless of our age.

11) Potensi bisnes yang tidak terbatas.

The sky is the limit.
Business with no border.
Customer from all over the world.

And there are so many more facts that will tell us why becoming an Online Entrepreneur is the best choice..

Apapun yang anda pilih, setiap usaha baru yang dilakukan anda perlu ada perancangan teliti dan membuat perangkaan pendapatan. Jangan jadikan halangan-halangan awal sebagai pembunuh usaha anda. 
Kebanyakan orang sebenarnya amat takut untuk memulakan sesuatu lebih-lebih lagi sekiranya mereka mempunyai pekerjaan yang bergaji tetap sebelumnya. Bayangan kegagalan sentiasa bermain di fikiran dan benak mereka. Untuk berjaya anda perlu bersikap terbuka dan yakin di atas apa yang mahu anda lakukan. Anda juga perlu memastikan yang anda benar-benar yakin dan tahu mengenai perniagaan yang akan anda ceburi itu dan telah anda mempelajarinya.

The GOOD NEWS is..

With GLAM, the advantage is that you can still start your own Online Business even if you don't have the business and product knowledges yet.
Sebab, GLAM ni ialah satu Training Centre di mana semuanya akan di ajar dan dibimbing. 
Yang peting dan wajib ada sebagai persediaan kita cuma kemahuan untuk berniaga, dan bersedia untuk menerima pelajaran yang akan diberi. Be opened to unlearn and relearn.

Potential income sehingga 4-5 angka setiap bulan. Tempoh mula hingga sampai ke peringkat tertinggi cuma 2 tahun. Kalau kerja ofis biasa, selepas 2 tahun bekerja mungkin belum dapat gaji 5 angka lagi kot. Nak kena tunggu sampai dah 20 tahun kerja baru nak rasa gaji besar sikit. Itu pun kalau berkesempatan. Ada tempat kerja yang gaji siling pun masih hanya dalam lingkungan 4 angka je, so tak merasa lah gaji besar. 
Tapi di GLAM, peluang tu memang ada, terbuka untuk semua, tak kira umur dan pangkat. Terpulang pada masing masing untuk ambil peluang tu ataupun lepaskan macam tu je.

Buat bisnes online secara sambilan, dapat passive income setiap bulan selain dari gaji tetap bulanan. Best kan!
Macam macam boleh buat dengan extra income tu. Tutup hutang dengan bank, perbaiki taraf kehidupan kepada keadaan yang lebih selesa untuk keluarga, pergi Haji dan Umrah sekeluarga, melancong sana sini, buat savings yang banyak, perlindungan Insurance perubatan yang komprehensif, shopping barang barang favourite, beli kereta idaman, banyak lagi.


Contact me if you are interested to know more about this Online Entrepreneur :)
Kita get to know each other, sambil cerita cerita :).
It is very important that you get all the required information before making a decision  to start a business, and to start WHAT business. 

Hanita
012-4700240 (sms/whatsapp)
hanitahamzah@gmail.com (email)
hanitasufia (wechat)  


Talk to you later... :)


No comments: