Saturday, June 29, 2013

Seronoknya jadi GLAMpreneur !!

Salam semua !

Sabtu sabtu petang macam ni, kalau diikutkan sangat permintaan mata  dan katil  yang memanggil manggil tu, mau masa terbuang dengan tidur je. Rugi pulak rasanya,  dah la tak produktif, badan pun mesti rasa lemah dan malas je nanti kalau asyik tidur je.

Tapi sebenarnya.. hati ni memang takde rasa nak tidur pun, pasal perasaan masih sangat excited dan otak pun masih sangat ligat berfikir. Bukan apa, penangan GLAM class malam tadi di TTDI..
Selain dari topik Social Media Marketing yang diajar, motivation talk dari CDM Hanis Haizi dan CDM Mursyida memang sangat power dan menyentuh hati. Yang bestnya sessi ni semua free je. Kalau kat office, nak request attend satu kursus pun diorang jenuh berkira, nak check budget dulu katanya..(mode geramm..) 

Kenapa kata kata CDM CDM ni sangat terkesan di hati, sebab mereka bercakap dari pengalaman sendiri, dan berkongsi pengalaman ikhlas dari hati, semata mata nak tengok semua GLAMpreneur pun berjaya juga.
Dan bukan setakat kata kata motivasi saja, siap kasi 'manual' sekali untuk new business partners , macamana nak mulakan bisnes ni. Yang kita perlu buat cuma - IKUT, COPY, TIRU. Semua step dah ditunjukkan, cara menggunakan social media marketing pun diajar dengan detail, dan kalau ada new potential business partner yang nak tau tentang bisnes ni, kita cuma buatkan appointment je, dan mentor kita akan datang untuk  tolong kita buat bisnes sharing. 

Dalam perasaan yang sangat teruja dan tak sabar nak melangkah jauh ke depan, terdetik juga perasaan sebak di hati, bukan apa, sebab rasa bersyukur yang teramat sangat Allah tunjukkan jalan dan temukan jodohku dengan bisnes partnerku Niza dan CDMku Maisarah Ibrahim. Being with them and among them in GLAM, I really feel the support, the teamwork, the motivation, the confident, and I KNOW AND BELIEVE now that I can achieve my dream. With GLAM, everything is possible! GLAM dah melahirkan ramai successful entrepreneurs with 5 to 6 figures income, hanya dalam masa 2 tahun saja. Tengoklah perbezaan GLAM 2010 dengan GLAM awal 2013. Tu belum full year 2013 lagi tu. 


I'm so glad that Allah has shown me this route. Impian dan angan angan dulu untuk mencapai financial freedom, time freedom, dan membalas jasa mama abah, sekarang bukan lagi angan angan, ini realiti yang akan dicapai sedikit masa lagi. Dan rasanya lebih gembira dan lebih puas kalau dapat sama sama mencapai impian ni dengan rakan rakan lain. In GLAM, we learn together, we do it together, we succeed together.  

Lepas class semalam, sesi bergambar dengan highly successful Mentors - Hanis Haizi, Maisarah Ibrahim, Azniza Arshad, dan other business partners. Meremang bulu roma, terasa dekat je dengan success gitu.. :)


For those out there, if you are my friends, my relatives, or even strangers-we will become friends :) , come join me. Jangan risau kalau tak pandai berbisnes, WE'LL DO IT TOGETHER!! :)

HANITA
012 4700240
hanitahamzah@gmail.com

No comments: