Monday, July 1, 2013

Cerita pagi Isnin

Hari ni nak cerita pasal apa ye..
Pagi Isnin ni ada sikit mental block..kena cari initiative sendiri untuk menaikkan mood kerja :)

Ok, kita sembang pasal Premium Beautiful ye! Ni topic yang best sebab perasaan teruja semalam masih ada.
Apa dia tu? Ha.. sendiri pun macam tak percaya.. semalam ukuran pinggang turun 2 cm compare dengan ukuran seminggu yang lalu. Kiranya semalam cukup seminggu I pakai Premium Beautiful ni. Dan memang instruction suruh pakai at least 8 jam sehari tu memang follow. I didn't expect to see any result so soon, tapi dah ada, Alhamdulillah le.. Sebab seronok dan excited punya pasal, semalam pakai PB tak bukak bukak sampai pukul 10 malam ! Actually tak perlu la nak pakai lama sangat camtu, cuma semalam tu special case sebab hati sangat happy :) . So hari ni, pemakaian PB back to normal..  

Lately dah semakin ramai ladies yang dah mula concern dengan penjagaan diri. Petang semalam jumpa kawan untuk deliver BB Plus Collagen, sembang sembang baru tau dia memang dah lama amalkan pemakainan corset ni, every day, pakai masa pergi kerja. And she really stressed out the importance of women wearing corset to help maintain our body.. patut le nampak badan dia cantik jer..rupanya memang pengguna corset.. 
But what she said is very very true. Cuba tengok balik wanita zaman dulu, kenapa badan maintain macam kerengga je.. all becoz of corset..


Cuba kita pandang di sekeliling pulak sekarang, ada ramai tak yang body macam pelakon zaman 60an tu.  Tak ramai mana pun...Malahan ramai yang sekarang ni, wajah dan badan nampak lebih tua dari usia. Tapi mentaliti kebanyakan orang, malas la nak bergaya, nak maintain maintain badan ni, aku dah kawin dah beranak dah, dah tua dah tak payah nak cantik cantik...and sadly some even resulted in mariage breakage. 


Apa kata.. kita ubah persepsi dan mentaliti kita mula dari sekarang, masih belum terlambat. Jangan malu untuk bercorset, dan jangan pedulikan jika ada orang yang memperlekehkan usaha kita tu. Kita buat dengan ikhlas dari hati, untuk kesihatan badan dan untuk kebahagiaan rumahtangga kita. Kita bukannya kacau orang pun. Cuba timbulkan minat dalam diri kita untuk cantikkan diri, for the sake of our own self, dan juga untuk hubby (untuk yang dah berkahwin la) . Let's make some efforts to beautify ourselves. Dan pastikan kita ISTIQAMAH dan latih diri supaya KONSISTEN. Bukan saja untuk kesejahteraan, keharmonian rumahtangga yang berpanjangan, kita sendiri akan rasa lebih konfiden dengan diri sendiri, dan lebih bersemangat untuk buat apa saja tugas yang menunggu, tak kiralah samada kita kerja ofis makan gaji, businesswoman, ataupun homemaker..
Jadi, pada yang dah mula, congratulation for the effort and keep it up gurlz!
Pada yang belum, jom kita mulakan sekarang!

HANITA
012 4700240
hanitahamzah@gmail.com


No comments: