Saturday, July 13, 2013

Bonus pertama !!

Topic kali ni kita tak payah cerita panjang panjang. 
Sebabnya.. picture speaks a thousand words..
.
.
.
.
.
.
.

MY FIRST BONUS...

Sampai hari ni still happy je walaupun dah berapa hari dah pun duit tu masuk account.
Selepas 2 minggu je mula bisnes.. dapat 4K + dah.. Lepas la duit belanja Raya. Berbaloi kan? 

Am soo excited and motivated !! And next month is my hubby's turn to get his bonus. So still in time untuk top up duit raya lagi. Syoknya buat bisnes husband & wife bersama sama.  Dah la boleh spend masa bersama lebih kerap, banyak masa untuk anak anak, nak practice untuk buat bisnes sharing pun senang, dan yang paling best.. untung sebab income berganda dalam masa yang singkat.

My next short term target... combined bonus hubby & wifey .....more than 10K.... by Aug.  
Usaha, Tawakkal, Cari Ilmu sebanyak mungkin, dan sentiasa consult Leader untuk rancang strategi dan jika ada masalah.. Insya Allah boleh..

Dengar dari CDM Hanis Haizi masa majlis ilmu malam tadi,  next month company akan release bonus awal sikit, around 7 August. So still in time untuk raya lagi. 
Rakan rakan semua.. masih ada masa lagi untuk kita pulun tambah duit raya ni. Nak balik kampung raya nanti macam macam nak kena buat, servis kereta, kos petrol, kos tol, kos jalan jalan, kos makan makan, dan macam macam kos lagi.  Senarai komitmen yang panjang berjela tu dah menunggu, jadi apakah ikhtiar kita untuk buat persiapan kewangan bagi menghadapi semua tu? 

The answer to the above question..
.
.
.
Untuk yang nak mulakan bisnes mulai bulan Julai ni, bonus yang akan dapat pada awal August tu around RM4500. Banyak tu additional income rm4500.. Seronok kan bila dapat berbelanja lebih dan kasi duit raya pada parents dan anak anak pun lebih..
Dan settle dah pening kepala untuk buat budget hari raya kan.

Dan rm4500 tu kita bukan nak dapat sekali je masa bulan August je. Bulan Sept, Oct, Nov, dan seterusnya kita nak terus dapat double income.. in fact amount tu kita boleh tingkatkan dari bulan ke bulan...asalkan kita betul betul ikhlas dan focus dengan bisnes, dan ikut je apa yang leader ajar. Manual 'how-to-run-this-business' memang dah tersedia.. ikut dan copy je, dan buat dengan istiqamah.. 
Alang alang nak buat bisnes, kita cari option yang boleh generate 4 figure income straight from beginning. Dan dari 4 figure, grow to 5 figure, and eventually..6 figure.. 
Time freedom & Financial freedom are the ultimate reward.. Sebagai GLAMpreneur, kita boleh capai itu semua. Yakin dengan diri sendiri, dan yakin dengan Leader leader yang ikhlas membantu tanpa jemu untuk kita sama sama berjaya.

Rakan rakan semua..boleh hubungi saya untuk mulakan bisnes anda bulan ini..ambil peluang di bulan rezeki dan barakah ni untuk dapat double reward dari-Nya.. usaha mencari rezeki itu pun adalah ibadah juga..

p/s : tadi cakap tak nak cerita panjang panjang, tapi last last sedepa gak..excited.. :D
** peace **

Hanita
012 4700240

No comments: